Algoritma Nedir ?

Bilgi ve pratiğimiz ne düzeyde olursa olsun bir program yazmak için, programın temel yapı taşlarından biri diyebileceğimiz algoritma oluşturulmalıdır.Oluşturduğumuz ...

Java Nedir ,Ne İşe Yarar,Nerelerde Kullanılır ???

Java, Sun Microsystems mühendislerinden 'James Gosling' tarafından geliştirilmeye başlanmıştır.Açık kodlu, nesneye yönelik, zeminden bağımsız, yüksek verimli, çok işlevli, yüksek seviye, ...

NetBeans IDE Kurulumu (Resimli Anlatım)

Java üzerinde çalışma ve geliştirme yapmamız için geniş bir çalışma alanı sağlayan NetBeans IDE'yibilgisayarınıza NetBeans IDE'yi düzenli ve uygun bir şekildeki yüklenmesi için ...

PHP NEDİR NE İŞE YARAR??

1994 yılında Ramus LERDORF tarafından oluşturulmuş bir genellikle wep üzerinde kullanılan bir dildir.PHP açık kaynaklı kod olduğu gibi ücretsiz olarak kullanıma sunulmuştur. Oracle,MysQL vs. gibi ...

NetBeans IDE 'de PHP Kurulumu

Geçen size anlattığım konuda java yı NetBeans IDE üzerinde geliştirebileceğimizi yazmıştım. Şimdi de yine bir NetBeans IDE nimetinden faydalanacağız diğer ...

5 Ağustos 2012 Pazar

Java Örnek 8 - Tek-Çift Ayrımı Bulma



Belki de programlama dillerinde klasikleşen bir örnektir ama bu örneğide yapmak gerekiyor.Tek - Çift yapısını hazırlamak için ipucu vermek gerekirse klavyeden sayı girip sonra bu sayının tekmi  çiftmi  olduğunu bulmaya çalışalım.Öncelikle her zamanki gibi  yapmamız gereken bir  algoritma oluşturup programlama dilini  onun üzerinden götürmemiz olucaktır.




Metinsel  Olarak Algoritma 

  1. Başla 
  2. Değişkenleri  belirle (sayı)
  3. Klavyeden oku (Sayı)
  4. eğer - Sayı % 2 == 0 ise
  5. Çıktı Sayı Çift
  6. değilse - 
  7. Çıktı Sayı Tek
  8. Dur
Örnek 


package tekçift;

import java.util.Scanner;

public class TekÇift {

    public static void main(String[] args) {
    int sayi;
    Scanner klavye = new  Scanner (System.in);
    System.out.println("Lütfen Bir Sayı Giriniz: ");
    sayi=klavye.nextInt();
    if(sayi % 2 == 0){
        System.out.println("Sayı Çift");}
    else{
        System.out.println("Sayı Tek");
    }
     
    }
}

Çıktı

Lütfen Bir Sayı Giriniz: 
23
Sayı Tek


Lütfen Uygulama Yapmadan Önce İyice Kavrayınız.

4 Ağustos 2012 Cumartesi

Java Örnek 7 - Basamak Değiştirme







Basamak değiştirme örneği programlama yeni başlayanlar için zor bir örnek olabilir ama dikkatli  inceleyerek ve öğrenerek herkez altından kalkabilir.Örneğimize gelirsek klavyeden girilen bir sayının onlar basamağı ve yüzler basamağının yerini  değiştimek istiyoruz;Öncelikle onlar ve yüzler basamağını  bulup  sonrada ikisinin yerini  değiştirmeye çalışalım.Öncelikle hemen metinsel olarak algoritmasını çıkaralım.



Metinsel Olarak Algoritma

  1. Başla
  2. Değişkenleri belirle (Sayi ,Yüzler Basamaği , Onlar basamağı,Sonuç)
  3. Klavye den gir (Sayi)
  4. Yüzler B  = (Sayi  % 1000)/100                [Yüzler basamağının değerini bulduk]
  5. Onlar  B  = (Sayi % 100)/10                     [Onlar basamağının  değerini bulduk ]
  6. Sayi=Sayi-(Yüzler B*100)-(Onlar B*10)  [Basamak değerleri ni bulu Onlar ve Yüzler Basamağını Sıfırladık]
  7. Sayi=Sayi+(Yüzler B*10)+(Onlar B*100)[Yeni basamak değerlerini Yeni yerlerine koyduk]
  8. Çıktı=Sayı
  9. Dur   
 Şimdi  sizlere bu örneği  bir Uzun yoldan, bir Kısa yoldan göstereceğiz Dikkatle İnceleyiniz.

Yöntem 1


package basamakdegisimi;

import java.util.Scanner;

public class Basamakdegisimi {

    public static void main(String[] args) {
    int sayi,onlarbasamagi,yüzlerbasamagi,sonuc1,sonuc2;
    Scanner  klavye = new Scanner (System.in);
    System.out.println("bir sayı giriniz: ");
    sayi=klavye.nextInt();{
    sonuc1=sayi%100;
    onlarbasamagi=sonuc1/10;
    
    sonuc2=sayi%1000;
    yüzlerbasamagi=sonuc2/100;}
    
    sayi=sayi-(yüzlerbasamagi*100)-(onlarbasamagi*10);
    sayi=sayi+(yüzlerbasamagi*10)+(onlarbasamagi*100);
        System.out.println("Onlar ve Yüzler Basamakları değişti: "+sayi);
    }
}

Yöntem 2


package basamakdegisimi;

import java.util.Scanner;

public class Basamakdegisimi {

    public static void main(String[] args) {
    int sayi,onlarbasamagi,yüzlerbasamagi;
    Scanner  klavye = new Scanner (System.in);
    System.out.println("bir sayı giriniz: ");
    sayi=klavye.nextInt();
    onlarbasamagi=(sayi%100)/10;
    
    
    yüzlerbasamagi=(sayi%1000)/100;
    
    
    sayi=sayi-(yüzlerbasamagi*100)-(onlarbasamagi*10);
    sayi=sayi+(yüzlerbasamagi*10)+(onlarbasamagi*100);
        System.out.println("Onlar ve Yüzler Basamakları değişti: "+sayi);
    }
}


Çıktı:
bir sayı giriniz: 
123456
Onlar ve Yüzler Basamakları değişti: 123546

Java Örnek 6 - Yüzler Basamağı Bulma




Java konusunda bir önceki örneğimizde son basamağı bulma yapısını uygulamıstık.Şimdi  ise Yüzler basamağını bulma yapısını uygulayacağız.Yapmamız gereken girilen  herhangi  bir sayıyı yüzler basamağına ulaşmak eğer yüzler basamağı yok ise 0 yazdırmak.Öncelikle şimdi  kafamızdakileri  algoritma olarak  yazıya dökelim.




Metinsel Olarak  Algoritma

  1. Başla
  2. Değişkenleri belirle (Sayi,Sonuc,Yüzler Basamağı)
  3. Klavye'den Sayı Gir
  4. Sonuc = Sayi % 1000
  5. Yüzler Basamaği = (Sonuc / 100)
  6. Çıktı Yüzler Basamağı
  7. Dur

Örnek 


package yüzlerbasamağı;
import java.util.Scanner;
public class Yüzlerbasamağı {
    public static void main(String[] args) {
     int sonuc,sayi,yüzlerbasamagi;
        Scanner klavye = new Scanner (System.in);
System.out.println("İstediğiniz Bir sayı Giriniz: ");
        sayi = klavye.nextInt();
        sonuc = sayi % 1000;
        yüzlerbasamagi = sonuc / 100;
System.out.println("Sayının yüzler basamağı=\n"+yüzlerbasamagi);
    }
}


Çıktı:
İstediğiniz Bir sayı Giriniz: 
5544
Girdiğiniz Sayının yüzler basamağı = 
5


Örneğin Her basamağını dikkatle inceledikten sonra uygulama yapınız. Kendimizi Geliştirmeye Devam.

3 Ağustos 2012 Cuma

Java Örnek 5 - Son Basamak Bulma



Son basamak bulma  aslında çok kolay örnek olduğunu sizde görüyorsunuzdur. Tabi  hangi dil olursa olsun öncelikle kafamızda yada kağıtta algoritmasını oluşturmamız gerekiyor. Şimdi  ben sizlere hazırladığımız  algoritma ve programlama dilini göstereceğim.
Dikkatle İnceleyiniz ! ! !




Metinsel   Olarak  Algoritma 

  1. Başla
  2. Değişkenleri Belirle =sonuc,x;
  3. Scanner Nesnesi Tanımla ve yönlendir,
  4. İşlem = (Sonuç=X%10),
  5. Çıktı'yı Yönlendir Sonuc
  6. Dur
Örnek 


package sonbasamaknedir;
import java.util.Scanner;
public class Sonbasamaknedir {
    public static void main(String[] args) {
        int sonuc,x;
        Scanner klavye = new Scanner(System.in);
        System.out.println("İstediğiniz Bir Sayı Giriniz: ");
        x=klavye.nextInt();
        sonuc = x % 10;
        System.out.println("Son basamak: "+sonuc);
    }
}





Yukarıdaki örneği inceledikten sonra Uygulama yaparak pratiğinizi geliştiriniz.

Java Ders 17 - Math KÜTÜPHANESİ



Java da Math Kütüphanesi  "Ne ?" diyecek olursanız. Java da ki  terimlerin birçoğu gibi  "Math" de Matematiğin ingilizcesinden geliyor.Genellikle matematiksel  problemler ile karşılaştığımızda bizim işimize yarayacak komutlar yer alıyor.Şimdi ben sizlere Math Kütüphanesinden birkaç  fonksiyon göstermek istiyorum.
Dikkatle İnceleyiniz ! ! !




Tabloyu dikkatle  inceledikten sonra pekiştirmek ve sizlere göstermek için bir örnek  yapalım.

Örnek


package mathörnek;
import java.util.Scanner;
public class Mathörnek {
    public static void main(String[] args) {
        double x,a;
        int y,b;
        Scanner klavye = new Scanner(System.in);
  System.out.println("Karesini Almak İstediğiniz Sayıyı Yazınız: ");
        y=klavye.nextInt();
        x=Math.pow(y,2);
        System.out.println(x);
  System.out.println("Karakökünü Almak İstediğiniz Sayıyı Giriniz: ");
        b=klavye.nextInt();
        a=Math.sqrt(b);
        System.out.println(a);
    }
}
Sizlerde Tablodaki fonksiyonları uygulayarak pratik yapınız.

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More

 
back to top